Albaraka Mobil
Mobil Bankacılık

İnternet Şubemize girişlerde ve işlem onaylarında SMS yerine Albaraka Mobil’e gelen bildirimi tıklayarak daha kolay bir şekilde işlem gerçekleştirebilirsiniz.

Mobil Onay nedir?

Mobil Onay SMS şifresi ya da tek kullanımlık şifre üretmek yerine Albaraka Mobil üzerinden herhangi bir şifre girişi yapmadan gelen bildirimi (push notification) onaylayarak internet şubemize giriş yapılmasını ve işlemlerin onaylanmasını sağlayan bir yöntemdir.

Mobil Onayı Hangi İşlemlerde Kullanabilirim?

Mobil Onay İnternet Şubesi girişlerinde ve girdikten sonra yaptığınız tüm işlemlerin onaylarında kullanılır.

Mobil Onayı kullanabilmek için:

  • Albaraka Mobil’in güncel versiyonunu uygulama marketlerinden yükleyiniz.
  • Uygulamanın yeni versiyonuna en az bir kere giriş yapınız.
  • Albaraka Mobil uygulaması ile eşleşmiş olan cihazınızın bildirim ayarlarını kontrol ediniz, Albaraka Mobil bildirimlerine izin veriniz.
  • İnternet Şubemizde giriş sayfasında müşteri numarası ve şifrenizi* girdikten sonra telefonunuza gelen bildirimin üzerine tıklayarak onay veriniz.
  • Bildirimi onaylarken İnternet Şubesi ekranındaki ve mobil telefonunuzdaki oturum isimlerinin birbiri ile aynı olduğundan emin olunuz.
  • Cihazınıza bildirim gelmedi ise Albaraka Mobil’de giriş ekranının alt kısmında bulunan “Mobil Onay” ikonuna tıklayarak bildirime ulaşabilirsiniz.

*Şifrenizi unuttuysanız ya da yeni bir şifre almak istiyorsanız, İnternet Şubemizde ve Albaraka Mobil’de bulunan Şifremi Unuttum menüsünü kullanabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Mobil Onay ile işlem gerçekleştirebilmek için gerekli olan bildirim ( push notification) gelmiyor, ne yapmalıyım?

Aşağıdaki adımları sıra ile takip ediniz.

  • Albaraka Mobil’in güncel versiyonunu uygulama marketlerinden yükleyiniz.
  • Uygulamanın yeni versiyonuna en az bir kere giriş yapınız.
  • Uygulamanın bildirim almak istediğiniz cep telefonu ile eşleşmiş olup olmadığını kontrol ediniz.
  • Cihazınızın bildirim ayarlarını kontrol ediniz, Albaraka Mobil bildirimlerine izin veriniz.
  • Cihazınıza bildirim gelmedi ise Albaraka Mobil’de giriş ekranının alt kısmında bulunan “Mobil Onay” ikonuna tıklayarak bildirime ulaşabilirsiniz.
  • Birden fazla cihaz kullanıyorsanız bildirimleriniz en son kullandığınız cihaza gelecektir.

Mobil Onay ile giriş yapamıyorum, ne yapmalıyım?

  • Mobil cihazınız bildirimleri desteklemiyor ise giriş yöntemi olarak ŞifreMobil’i kullanabilirsiniz.
  • Bunun için İnternet Şubemizde müşteri numarası ve şifrenizi girdikten sonra gelen ekranda “Başka Bir Giriş Yöntemi ile Dene” butonunu tıklayarak ŞifreMobil ile girişi seçebilirsiniz.
  • Akabinde Albaraka Mobil’in giriş sayfasında bulunan “Mobil Onay” ikonunu tıklayarak tek kullanımlık şifre üretmeniz ve bu şifreyi İnternet Şubemize girmeniz gerekmektedir.

Mobil Onayı Hangi işlemlerde kullanabilirim?

  • İnternet Şubesi girişlerinizde
  • İnternet Şubesinden yaptığınız işlemlerinde onayında kullanabilirsiniz.

Mobil Onay işlemlerinde PIN soruyor, ne yapmalıyım?

  • Albaraka Mobil’de Güvenlik/Ayarlar menüsünde bulunan “PIN Hatırla” özelliğini aktif etmeniz halinde PIN girmenize gerek kalmayacaktır.

PIN’imi unuttum, ne yapabilirim?

  • Albaraka Mobil üzerinde PIN’i Unuttum veya Aktivasyonu Yenile butonlarına tıkladıktan sonra ilgili adımları takip edebilirsiniz.