Albaraka Mobil
Mobil Bankacılık

İnternet Şube

  • Güvenliğinden emin olmadığınız Wi-Fi, Bluetooth, kızılötesi gibi kablosuz ağları kullanmayınız, bu kaynaklardan gelen güvenmediğiniz dosyaları kabul etmeyiniz ve bu uygulamaları kullanmadığınız zamanlarda kapalı tutmaya çalışınız.
  • Sosyal ağlarda veya telefonda kendisini arkadaşınız, bankamız çalışanı veya emniyet görevlisi olarak tanıtan kimseyle kişisel ve hesap bilgilerinizi paylaşmayınız. Kendini polis, asker, hâkim, savcı vb. şeklinde tanıtarak sizden para talep eden kişilere inanmayınız. Tanımadığınız kişiler tarafından aranarak T.C. kimlik numarasına veya telefon hattına para yatırılması taleplerine itibar etmeyiniz. Bu ve benzeri durumlarda 155 Polis İmdat Hattı'nı arayınız.
  • Güvenliğiniz açısından İnternet Şube Güvenlik ve Ayarlar Güvenlik Kısıtları menüsünden işlemleriniz için hesap, yetki, limit kısıtlama yapabilirsiniz. İnternet şube kullanımı için saat veya gün kısıtlaması getirebilirsiniz. Dilerseniz IP aralığı girerek İnternet Şubeye sadece girdiğiniz IP aralığından ulaşılabilmesi için izin verebilirsiniz. İnternetten yapılan işlemlerin limit ve saatlerini öğrenmek için tıklayınız.
  • Bankanızın size önemli ve acil durumlarda ulaşması gerekebilir. Bu nedenle iletişim bilgilerinizin bankanız kayıtlarında her zaman güncel olmasına dikkat ediniz.
  • İnternet şubemizde işlemlerinizi tamamlandıktan sonra İnternet Şube’de sağ üst köşede “Güvenli Çıkış” seçeneğinden çıkış yapınız.
  • Güvenliğiniz için müşteri numarası, şifrenizi gizli tutunuz. Kolay tahmin edilemeyecek, diğer şifrelerinizden farklı bir şifre belirleyiniz. Şifrenizi ve diğer kişisel bilgileriniz ile hesap bilgilerinizi cep telefonunuzda, bilgisayarınızda veya fiziksel bir ortamda yazılı olarak tutmayınız. Bu bilgileri 3. Kişiler ile herhangi bir ortamda paylaşmayınız.
  • Şifreniz 6 haneli ve yalnızca rakamlardan oluşmalıdır. Şifrenizin doğum tarihiniz gibi kişisel bilgilerinizi içermemesine dikkat ediniz. Şifrenizi belirlerken 4 hane üst üste olacak şekilde ardışık (1234) ve tekrar eden (1111) rakamlardan oluşmamasına özen gösteriniz. Hesaplarınızın güvenliği açısından şifrenizi belli aralıklarla değiştiriniz.Belirlediğiniz şifreyi bankamız İnternet Şube,Albaraka Mobil ve Çağrı Merkezi güvenlik adımlarında Tek Şifre olarak kullanabilirsiniz.
  • Virüsler ve zararlı programlara karşı bilgisayar ve cep telefonunuzu koruyunuz. Kişisel bilgilerinizin ele geçirilmesini önlemek için sadece güvenli bildiğiniz bilgisayar ve cep telefonlarını kullanınız. Gönderenini tanımadığınız veya şüpheli görünen e-postaları açmayınız. Unutmayın, Albaraka Türk Katılım Bankası, e-posta yoluyla müşterilerinin kişisel bilgilerini istememekte ve şifre, PIN, gibi işlemler yaptırmamaktadır.
  • Dolandırıcılar, TCKN, şifre gibi kişisel bilgilerinizi ele geçirmek ve bankacılık hesaplarınız ile kartlarınızı para transferi ya da harcama yapabilmek için sizi çeşitli yollar ile banka ve finans kurumlarının birebir benzeri sahte sitelere yönlendirebilirler. Bu nedenle internet sitemizi kullanmak için herhangi bir linki tıklamak yerine www.albaraka.com.tr adresini tarayıcınızın adres çubuğuna yazarak giriş yapın.
  • İnternet şubemizde “https” protokolü ve ek olarak EV SSL (Yeşil Adres Çubuğu) teknolojileri kullanılmaktadır. albaraka.com.tr’ye girişinizde tarayıcınızın adres satırı yeşil renkte görünmektedir. Bankamız internet sitesinde olduğunuzdan emin olmak adına, giriş yaptığınız internet sitesinin Güvenlik sertifikasının Bankamız güvenlik sertifikası ile aynı olup olmadığını adres satırındaki kilit simgesine tıklayarak, Sertifika detaylarından kontrol ediniz. Albaraka Türk Katılım Bankası A.Ş. GlobalSign sertifikasını kullanmaktadır.
  • Kartınızın kaybolması, çalınması ya da ATM’lerde sıkışması durumunda cihazın başından ayrılmayın ve en yakın Albaraka Şubesine başvurarak, 0850 222 5 666 Alo Albaraka’yı arayarak kartınızı kullanıma kapatın ya da Albaraka Mobil uygulaması aracılığıyla kartınızı geçici olarak 24 saatliğine kapatın.

Albaraka Mobil 

Yeni Üyelik

Albaraka Mobil üzerinden bankacılık işlemlerinizi gerçekleştirmek için İnternet-Mobil Bankacılık şifrenizin olması gerekmektedir. Şifrenizi kart bilgileri ile Yeni Üyelik butonuna tıklayarak kolayca alabilirsiniz. Kartınız yoksa şifre almak için şubenize başvurabilirsiniz.

Şifre Belirleme

Şifreniz 6 haneli ve yalnızca rakamlardan oluşmalıdır. Şifrenizin doğum tarihiniz gibi kişisel bilgilerinizi içermemesine dikkat ediniz. Şifrenizi belirlerken 4 hane üst üste olacak şekilde ardışık (1234) ve tekrar eden (1111) rakamlardan oluşmamasına özen gösteriniz. Hesaplarınızın güvenliği açısından şifrenizi belli aralıklarla değiştiriniz.Güvenliğiniz için Albaraka Mobil uygulaması tarafından belli aralıklarla şifrenizi değiştirmeniz için uyarı çıkılacağını unutmayınız  Belirlediğiniz şifreyi İnternet Şubeye giriş, Albaraka Mobile giriş  ve Çağrı Merkezi güvenlik adımlarında Tek Şifre olarak kullanabilirsiniz.

Bilgi Güvenliği

Güvenliğiniz için müşteri numarası, şifre ve PIN’inizi gizli tutunuz. Kolay tahmin edilemeyecek, diğer şifrelerinizden farklı bir şifre belirleyiniz. Şifrenizi ve diğer kişisel bilgileriniz ile hesap bilgilerinizi cep telefonunuzda, bilgisayarınızda veya fiziksel bir ortamda yazılı olarak tutmayınız. Bu bilgileri 3. kişiler ile herhangi bir ortamda paylaşmayınız. Virüsler ve zararlı programlara karşı bilgisayar ve cep telefonunuzu koruyunuz. Kişisel bilgilerinizin ele geçirilmesini önlemek için sadece güvenli bildiğiniz bilgisayar ve cep telefonlarını kullanınız. Gönderenini tanımadığınız veya şüpheli görünen e-postaları açmayınız. Güvenlik Resmi ve ŞifreAl Mobil uygulamaları Albaraka Türk tarafından güvenlik önlemleri kapsamında devreye alınan uygulamalardır. Unutmayın, Albaraka Türk Katılım Bankası, e-posta yoluyla müşterilerinin kişisel bilgilerini istememekte ve şifre, PIN, gibi işlemler yaptırmamaktadır.

Cep Telefonu Güvenliği

Cep telefonunuzun sizden başka kişiler tarafından kullanılmasını önlemek adına mutlaka güvenlik şifresi ve tuş kilidi gibi uygulamalar ile koruyunuz. “Root” ve “Jailbreak” gibi işlemler uygulamaların güvenlik seviyesini etkilediğinden bu tür cep telefonlarında Albaraka Mobil uygulamasını kullanmayınız.

Güvenli Çıkış

İnternet şubemizde olduğu gibi Albaraka Mobil’de de işlemlerinizi tamamlandıktan sonra Profil/Ayarlar menüsündeki Çıkış seçeneğinden uygulamayı kapatabilirsiniz.

Zararlı Yazılımlar

Bilgisayarlar için olduğu gibi cep telefonları için de zararlı yazılımlar geliştirilebilmektedir. Bu nedenle cep telefonunuzdaki bilgilerinizin çalınmaması adına mobil uygulamaları güvenli uygulama mağazalarından indiriniz ve anti-virüs yazılımları kullanınız.

Sosyal Mühendislik

Sosyal ağlarda veya telefonda kendisini arkadaşınız, bankamız çalışanı veya emniyet görevlisi olarak tanıtan kimseyle kişisel ve hesap bilgilerinizi paylaşmayınız. Albaraka Mobil uygulamasının uygulama marketleri dışında herhangi bir linkten indirilmemesi gerektiğini unutmayınız.

Güvenli Bağlantı

Güvenliğinden emin olmadığınız Wi-Fi, Bluetooth, kızılötesi gibi kablosuz ağları kullanmayınız, bu kaynaklardan gelen güvenmediğiniz dosyaları kabul etmeyiniz ve bu uygulamaları kullanmadığınız zamanlarda kapalı tutmaya çalışınız.

Cihaz eşleştirme ve MSISDN

Albaraka Mobil uygulamasına başka bir telefondan giriş yapılmaya çalışıldığında cihaz eşleştirme yapılması gerekmektedir. Cihaz eşleştirme işlemi mevcutta kullandığınız telefondan ya da Alo Albaraka’dan yapılabilmektedir. MSISDN özelliği sayesinde bankaya kayıtlı GSM numaranızla başka bir telefondan girmeniz durumunda Albaraka Mobil uygulamamız sizi tanıyacak ve cihaz eşleştirme yapmanıza gerek kalmayacaktır. Unutmayın bunlar Albaraka Türk tarafından sizin güvenliğiniz için devreye alınan uygulamalardır.

ATM

  • Kart Şifresi Kişiye özel bir bilgidir. Şifrenizi, Bankamız personeli dahil kimseyle paylaşmayınız, hiçbir yere yazmayınız, başkalarına göstermeyiniz, kullanım esnasında gizliliği korumak için azami özen gösteriniz.
  • Şifrenizi belirlerken telefon numaranız, kart numaranız veya doğum tarihiniz gibi başkaları tarafından kolayca tahmin edilecek bilgiler kullanmayınız.
  • İşlem yaptığınız ATM’de şüpheli bir durumla karşılaştığınızda (fiziksel olarak yerleştirilmiş bir cihaz vs.) derhal bankanıza bildiriniz.
  • İşlem yaparken kimseden yardım almayınız.
  • Kartınızın ATM’de sıkışması durumunda 0 850 222 5 666 numaralı Alo Albaraka’yı arayınız. Arama gereken durumlarda tanımadığınız kimselerin telefonunu kullanmayınız.
  • İşleminiz tamamlanmadan ATM’nin başından ayrılmayınız.

Alo Albaraka

  • İşlemlerinizin gizliliğini ve güvenliğini sağlayan müşteri numaranızı, Telefon Bankacılığı Şifrenizi, kart şiflerinizi ve Gizli Kelime bilginizi kimseyle paylaşmayınız.
  • Alo Albaraka’da güvenliğiniz, yapmak istediğiniz işlem türüne göre belirlenmiş farklı güvenlik adımları ile sağlanmaktadır.
  • Alo Albaraka’da kullanacağınız şifre bilgilerinizi herhangi bir yere yazmayınız. Bilgisayara veya tarayıcıya kayıt etmeyiniz.
  • Kendinizin ya da yakınlarınızın doğum günü, evlilik yıldönümü, telefon numarası, tuttuğunuz takımın kuruluş yılı gibi özel gün ve tarihleri, aynı ya da birbirini takip eden rakam gibi kolay tahmin edilebilecek bilgileri şifre olarak seçmeyiniz.
  • Gizli kelime bilginizi belirlerken yakınlarınızın ismi, doğum yeriniz, nüfusa kayıtlı il/ilçe, anne kızlık soyadı bilgilerini içeren kelimeleri kullanmayınız.
  • Bankamızda kayıtlı bilgilerinizin güncel olduğuna emin olunuz.
  • Telefon bankacılığında hizmet alırken kullanacağınız şifrelerinizi telefona tuşlayarak giriniz. Çağrı merkezini aradığınızda ya da sizi aradığımız da şifrenizi sesli olarak paylaşmanız istenmez.
  • Şifreleriniz sözlü veya yazılı olarak talep edilirse kesinlikle bilgi vermeyiniz, görüşmelerinizi derhal sonlandırarak Bankamıza konu hakkında bilgi veriniz.
  • Müşteri Temsilcilerimiz Nüfus Cüzdanı üzerinde yer alan kişisel bilgileriniz ile ilgili soru sormamaktadır.
  • Alo Albaraka’da yapacağınız işlemlere göre işlem ve limit kısıtınızı kendiniz belirleyebilirsiniz.
  • Başkalarına ait ve kamuya açık alanlardaki telefonlardan görüşme yapmak için, aradığınız numarayı kendiniz çeviriniz. Numarayı doğru çevirdiğinizden emin olunuz. Yaptığınız görüşmeler sonrasında, tuşladığınız işlem şifrelerinizin telefon hafızasına alınmadığından emin olunuz.
  • Kendini kamu çalışanı olarak (polis, savcı, hâkim vb.) tanıtan ve size terör örgütü ile ilişkinizin olduğunu ya da banka hesabınızın terör örgütü tarafından kullanıldığını ve bunun gibi söylemlerle sizi korkutarak para transferi yapmak, kart şifrenizi tuşlatmak, kimlik bilgilerinizi vermek için ikna etmeye çalışanlarla inanmayın.
  • Kendi telefonlarını vererek size yardım etmek isteyen kişilerin teklifini kabul etmeyiniz.
  • Yaptığınız görüşmeler sırasında, etrafınızda olabilecek şüpheli şahıslar tarafından izlenmediğinizden ve dinlenmediğinizden emin olunuz.
  • Telefon Şubesinde yaptığınız her işlemin ses kaydı tutulmaktadır. İşlem kayıtlarınız müşteri gizliliğinin korunması kapsamında güvenli bir şekilde saklanmaktadır.
  • Şifrelerinizin veya kişisel verilerinizin 3. şahısların eline geçmesi halinde zaman kaybetmeden çağrı merkezini arayarak gerekli güvenlik önlemlerinin alınabilmesi için bildirimde bulunulmalıdır.

Dijital bankacılık işlemleri sırasında şüpheli bir durumla karşılaştığınızda, güvenliğiniz için 0850 222 5 666 numaralı Alo Albaraka hattını arayarak bilgi verebilirsiniz. Özellikle kayıp, çalıntı veya şüpheli işlemlerle ilgili talepleriniz, çağrı merkezi tarafından öncelikli olarak işleme alınacaktır. Bu sayede, güvenliğiniz sağlanacak ve gerekli önlemler hızla alınacaktır.