Albaraka Mobil
Mobil Bankacılık

Albaraka Türk’ün Engelsiz Bankacılık Programı

Albaraka Türk, Engelsiz Bankacılık Programı kapsamında öncelikli olarak engelli veya 70 yaş üstü müşterilerin hizmet alma kalitesini artırarak onlar için engelleri ortadan kaldırmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda, engelleri aşmak üzere sosyal bir sorumluluk da üstlenilerek engelli veya 70 yaş üstü müşterilerin bankacılık hizmetlerinden sorunsuz faydalanmaları amaçlanmaktadır.

Engellilere Yönelik Şube Tasarımı

Albaraka Türk’ün Türkiye’deki tüm şubeleri; Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK) tarafından yayınlanan “Bankacılık Hizmetlerinin Erişilebilirliğine Dair Yönetmelik” kapsamına uygun olup; engelli müşterilere hizmet verebilecek kapasiteye sahiptir.

Program kapsamında sunulan hizmetler şu şekildedir:

  • Tüm personel, işaret dili öğrenmeleri konusunda teşvik edilmenin yanı sıra engelli müşterilere doğru şekilde iletişim kurmaları konusunda eğitim programları düzenlenmiştir. Ayrıca, şubelere işaret dili ile iletişim kurma hususunda görüntülü olarak uzaktan destek de sağlanmıştır.
  • Kullanılan tüm tabela ve levhaların, engelli müşteriler için erişilebilir olmasına dikkat edilmesinin yanı sıra şube kapılarındaki bilgilendirme yazılarının kabartmalı olmasına özen gösterilmiştir.
  • Tüm sözleşmeler, Albaraka Türk kurumsal web sitesinde yayınlanarak müşterilerin bu sözleşmelere ulaşmaları sağlanmıştır. Engelli müşterilere ise bu sözleşmeleri ekran okuyucu programlar aracılığıyla dinleyebilme imkânı sunulmuştur. Engelli veya 70 yaş üstü müşterilerin yurt içindeki ATM’lerden para çekme, para yatırma ve bakiye sorma işlemlerini ücretsiz gerçekleştirmeleri sağlanmıştır. Şubelerin tüm engelli veya 70 yaş üstü müşteriler için erişilebilir olmasına dikkat etmenin yanı sıra hizmetlerden en kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak üzere bireysel satış yetkilileri engelli veya 70 yaş üstü müşterilerin müşteri temsilcileri olarak atanmıştır. Böylece, engelli veya 70 yaş üstü müşterilerin bankacılık hizmetlerinden öncelikli olarak yararlanmaları sağlanmıştır.
  • Dijital kanalların tasarımsal olarak geliştirme süreçlerinde engelli müşterilerin gereksinimleri dikkate alınmıştır.
  • ATM cihazlarının seçiminde ışık kalitesi yüksek, karanlık olmayacak şekilde, tuşların en az fiziksel hareket ve güç gerektirir nitelikte olmasına dikkat edilmiş, engelli veya 70 yaş üstü müşterilerin işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirebilmesi sağlanmıştır.

Sesli Kütüphane Projesi

Albaraka Türk, görme engelliler için İstanbul Müftülüğü’nde sesli kütüphane oluşturulmasını sağlayarak özellikle dini kitapların seslendirilmesine öncülük etmiştir.