Albaraka Türk Katılım Bankası, müşterilerine ve paydaşlarına sunduğu ürün ve hizmetlerin faaliyetlerini, etkin ve kesintisiz bir şekilde sürdürülmesi ve operasyonel devamlılığı için iş sürekliliği ve risk yönetimi kapasitesini güçlendirmeyi, olağanüstü ve beklenmedik durumlar karşısında dayanıklılığını artırmayı hedeflemektedir. Banka iş sürekliliği yönetimi çerçevesini, can sağlığı ve güvenliği, yasal düzenlemeler, müşteri memnuniyeti ve beklentileri, Bankanın imajı ve itibarı, finansal sürdürebilirlik oluşturur.
Banka, kendi kontrolü dışında oluşabilecek olaylarda, faaliyetlerinin hiç etkilenmeden veya en az etki ile sürdürülmesi konusunda dayanıklılığını artırıp, beklenmedik bir olay gerçekleşmesi durumunda kritik faaliyetlerinin mümkün olan en kısa kesintiyle tekrar sürdürülmesi için düzenli tatbikatlar, eğitim ve farkındalık çalışmaları ile kendisini sürekli hazır tutar; bu kapsamdaki çalışmaları, oluşturduğu iş sürekliliği yönetim sistemi (İSYS) ile planlar, yürütür, ölçer ve iyileştirir.
Albaraka Türk Katılım Bankası iş sürekliliğini sağlarken İş Sürekliliği Yönetim Sistemi için belirlediği kapsam, Albaraka Türk Katılım Bankası A.Ş. bünyesinde faaliyet gösteren tüm bankacılık süreçleri (yurtdışı şubeler dahil), tüm bölge süreçleri, ürün ve hizmet süreçlerinin gerçekleştirilmesi ile etkileşim içerisinde bulunulan tedarikçileri, çalışan tüm personel ve paydaşları içerir.
Ayrıca banka İş Sürekliliği Yönetim Sistemini kurarken aşağıda belirtilen uluslararası iyi uygulama örnekleri ve yasal düzenlemeleri dikkate alarak uyum sağlamıştır.
Banka’nın İş Sürekliliği Yönetimi Sistemi’nin öncelikli hedefi; iş sürekliliği çalışmalarında yasal gereksinimlerin dikkate alınarak ürün/hizmetlerin ve kurumsal operasyonların sürekliliğinin sağlanması, olağanüstü durumlarda da müşterilerine ve diğer tüm paydaşlarına en uygun seviye ile mümkün olan en kısa kesintiyle hizmet sunabilmesidir.